מי אנחנו

אגף חינוך משלים בעמותת 'לביא' אחראי על העשייה החינוכית והתוכניות החינוכיות בעמותה. במהלך כל שנת הלימודים אגף חינוך משלים מוביל מגוון פרויקטים חינוכיים שמופעלים בשלושת המגזרים בעיר: כללי, חרדי וערבי.

מטרתנו העיקרית הינה לספק מסגרות חינוכיות, איכותיות ומעשירות, בימים ובשעות בהן המסגרות הפורמליות אינן פעילות ובכך לאפשר המשך רצף חינוכי משמעותי לילדי ירושלים.

תכנית 'ניצנים' הינה התכנית המרכזית שהאגף מפעיל עבור ילדי ירושלים. התכנית מטעם משרד החינוך, מספקת מסגרות חינוכיות משלימות, התומכות בהמשך יום הלימודים תוך שמירה על הרצף החינוכי משעות הבוקר לצהריים. 

בשנת הלימודים תשפ"ד השתתפו בתכנית ניצנים בשוטף מעל -15,000 ילדים משלושת המגזרים בעיר.

בנוסף, אגף חינוך משלים מפעיל גם את תכנית ניצנים בחופשות, 'חנוכה' / 'חורף', 'פסח' / 'אביב' ואת 'הגנים ובית הספר של החופש הגדול'.

'עמותת לביא', העמותה העירונית לפיתוח החינוך בירושלים, מפעילה את הצהרונים מטעם עיריית ירושלים ואת תכנית 'ניצנים' לכלל המגזרים בירושלים: כללי, חרדי וערבי. תכנית 'ניצנים' הינה תכנית מטעם משרד החינוך, המופעלת בגנים בחטצ"ים ובבתי הספר, המאפשרת מסגרת חינוכית העשרתית בה נשמר רצף חינוכי משעות הבוקר לצהריים.

במסגרת צהרוני 'ניצנים' אנו שמים את טובת הילדים במרכז ודואגים לצרכיהם השונים בכל הרבדים. במהלך התכנית אנו מקנים לילדים תכנים חינוכיים ופדגוגים הכוללים פעילויות תרבות, למידה והעשרה, צמצום פערים, מיומנויות חברתיות ורגשיות בנוסף לחוגים במגוון תחומים. כחלק מפעילות תכנית 'ניצנים' הילדים נהנהים מארוחת צהריים, חמה, בריאה ומזינה.

הצוותים בשטח עוברים הכשרות של משרד החינוך  ומלווים על ידי מנהלות האזור וצוות 'לביא' ומקבלים מענה חינוכי ותפעולי לכל המתבקש. 

לקריאה נוספת בנושא רישום לצהרוני ניצנים – לחצו כאן

למידע נוסף בנושא תזונה על צהרונים של עיריית ירושלים – לחצו כאן

לדף רישום לצהרון 'ניצנים' ולתוכנית 'בתי התלמיד' – לחצו כאן

הן עבור ההורים והן עבור הילדים, קייטנות בירושלים בעת חופשות הן מצרך קריטי. כאשר הגן או בית הספר סוגרים את שעריהם והילדים חייבים מסגרת חלופית, קייטנות הן הפתרון הטוב ביותר. הילדים זקוקים למסגרת כיוון שבלעדיה הם מתקשים להעסיק את עצמם, אך למעלה מכך הדבר נכון עבור ההורים, שלוח חופשות שלהם אינו חופף לזה של מוסדות החינוך והם חייבים להתייצב במקום עבודתם גם בימי החופשה. קייטנה בירושלים נותנת מענה לבעיה זו בדיוק.

אנחנו בעמותה נותנים את הדגש על פעילויות המותאמות לכל ילד, בכל מגזר ובכל קהילה. אנו דוגלים במתן הזדמנויות שוות לכל אחד ואחת, ועל כן עושים מאמץ מתמיד להתאים לכל קבוצה את הכלים ההולמים אותה ביותר מכל הבחינות. הפעילות שלנו מיועדת אפוא לכל המגזרים בירושלים: למגזר הכללי, למגזר החרדי ולמגזר הערבי. 
במסגרת הקייטנות אנחנו מספקים לילדים ארוחת צהריים, דואגים עבורם לפעילויות מגוונות ומחכימות ולחוגי העשרה, ומסייעים להם בהכנת שיעורי הבית.

העמותה מפעילה שלוש קייטנות בשנה: בחנוכה, בפסח, ובקיץ. התוכנית החינוכית של הקייטנות מגובשת בידי הגורמים המקצועיים במשרד החינוך, ומיושמת על ידי עמותת לביא, תוך התאמה פדגוגית לכל מגזר וקהילה בירושלים באמצעות רכזי בתי הספר המקומיים. עבור כל קייטנה נבנית תוכנית התואמת את החג או התקופה הרלוונטיים, שגם מתחלפים ומשוכתבת מדי שנה. 

רוצים לקבל דגשים לבחירת קייטנה בירושלים? לחצו כאן

'בית הספר של החופש הגדול' הינו יוזמה של משרד החינוך, המעניקה מסגרות חינוכיות במהלך שלושת השבועות הראשונים של חופשת הקיץ. הפעילות מתקיימת בימים א'-ה', החל מהשעה 8:00 ועד השעה 13:00, ומיועדת לילדי הגנים, ולתלמידי כיתות א-ג. התוכנית מאפשרת לייצר מסגרת המשכית ורציפה של תוכנית הלימודים, בסביבתם המוכרת של הילדים.

תוכנית בית הספר של החופש הגדול, נוצרה מתוך הבנה שגם בחופשת הקיץ הממושכת, ילדים בגיל צעיר זקוקים למסגרת חברתית חינוכית, הכוללת סדר יום מובנה ורצף חינוכי וחברתי. בנוסף התוכנית המסובסדת נותנת מענה להורים, ומאפשרת להם המשך עבודה רציפה במהלך חופשת הקיץ, בלי צורך לשלם הון עתק על קייטנות לילדיהם.

את התוכנית מפעילה עמותת 'לביא' בשיתוף ובאמצעות עיריית ירושלים.

עבור כל מחזור של 'בית הספר של החופש הגדול' נבנית תוכנית פדגוגית עשירה ואיכותית, סביב נושא נבחר, המלווה את הילדים במהלך כל משך התוכנית. במהלך 'בית הספר של החופש הגדול' הילדים נהנים מתוכנית מגוונת התואמת את גילם וכוללת: חוגים, פעילויות מדע וחקר, יצירות, משחקי חברה, משחקי חצר, פעילויות דמיון, העשרה ועוד.

'בית התלמיד' הינה מסגרת בלתי פורמלית, המיועדת לכיתות ג'-ו' ביוזמתה ובהפעלתה של עמותת 'לביא' ומטרתה לייצר רצף חינוכי, מעשיר ומגוון בסביבתם המוכרת גם של ילדי השכבות הבוגרות יותר.  

התוכניות החינוכיות והפדגוגיות נכתבות ומופעלות על ידי אנשי חינוך מקצועיים בתחום והם מלווים את מסגרות בתי התלמיד בכל רחבי העיר לכל אורך השנה. התוכניות מתמקדות בהתפתחותם של הילדים הן בהיבט הלימודי והן בהיבט החברתי־רגשי. התכנים נקבעים ונכתבים בחשיבה ובהתאמה לגילאי הילדים ולצרכיהם האישיים. 

אנו ב'לביא' סבורים כי תפקידנו הינו להכין את ילדי השכבות הבוגרות יותר לאתגרי החיים בהווה ובעתיד, ועל כן אנו פועלים לחיזוקם במיומנויות שונות כגון – חברתי, רגשי, קוגניטיבי וערכי.

קבלו עדכונים על אירועים קרובים, תכנים להורים, פוסטים חדשים ותמונות נבחרות מהחודש החולף