מלווה בהסעה חינוך מיוחדאנו צריכים למתוח קו מאוד ברור בין מבוגרים ובין ילדים. ילדים לא יכולים לדאוג לעצמם וצריכים עזרה ממבוגרים. זה נכון בבית, זה נכון ברחוב וזה נכון גם בבית הספר. ואתם יודעים מה? זה נכון גם בהסעה לבית הספר. זה נכון פי כמה כאשר אנו מדברים על ילדים מן החינוך המיוחד אשר זקוקים לעזרה בהסעה. הילדים צריכים עזרה בחגירת החגורה, בירידה והעלאה מהאוטובוס ובנסיעה עצמה מבית הספר ומן הבית.
לכן יש צורך קריטי בהסעות למה שקרוי מלווה בהסעה חינוך מיוחד. עליכם להבין כי ללא המלווה אי אפשר פשוט אי אפשר להסיע ילדים מהחינוך המיוחד ולכן יש לו תפקיד קריטי. ללא המלווה הילדים יהיו אבודים ואפילו לא נגזים אם נאמר כי הם יהיו בסכנה או לכל הפחות לא יוכלו להגיע לבית הספר בהסעה ואז העומס ייפול על ההורים וזו בעיה עצומה שאי אפשר לזלזל בה.

מי יכול להיות מלווה בהסעה חינוך מיוחד?

לאחר שנגענו בהרחבה בצורך האמיתי של מלווה בהסעה חינוך מיוחד נשאלת השאלה מי יכול להיות מלווה בהסעות? אם כן אנו חייבים לציין כי לא נדרש ניסיון מיוחד בכדי להיות מלווה ולכן התפקיד פתוח לאנשים רבים.
אך באותה נשימה נציין כי ממלווה להסעות נדרש להיות סבלני, עם אורך רוח והמון גישה לילדים. המלווה נמצא המון זמן עם הילדים ולכן הוא צריך להיות רגיש (או רגישה כמובן), להקשיב לילדים, לכבד אותם ועם זאת, להיות אסרטיבי בכדי להבטיח כי הילדים יקשיבו לו. התפקיד אולי לא קל אבל הוא עם המון אופי וסיפוק ולכן רבים רוצים לעבוד בו.

איזה תכונות צריכות להיות למי שעובד בחינוך המיוחד?

עליכם להבין כי מלווה בהסעה חינוך מיוחד צריך להיות חזק מכיוון שהוא יכול להתמודד עם סיטואציות לא פשוטות. המלווה גם צריך להיות קשוב ולהכיר את הילדים בכדי לדעת כיצד להתנהל עמם. למלווה יש תפקיד קריטי בביטחון הילדים ושמירה על הסדר ואת זאת חשוב להבין. אם אתם רוצים להיות מלווים בירושלים פנו אל עמותת לביא העמותה האחראית על נושא זה בירושלים.

קבלו עדכונים על אירועים קרובים, תכנים להורים, פוסטים חדשים ותמונות נבחרות מהחודש החולף